به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی از ساعت ۱۰ صبح امروز (دوشنبه) به ریاست محمدشروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفهای وزارت ورزش و با حضور سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و مطیعی سرپرست فدراسیون و اعضای مجمع در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. این انتخابات ابتدا قرار بود ۲۱ خردادماه برگزار شود، اما در پی عدم ابلاغ احراز صلاحیتهای برخی ار کاندیداها لغو و به ۱۱ تیرماه موکول شد.
برای انتخابات فدراسیون دوومیدانی ۸ کاندیدا به نامهای مهران تیشهگران، احسان حدادی، هاشم خزایی، مصطفی زرین افضل، هاشم صیامی، ایرج عرب، روحالله عسگری و عباسعلی مدیح، تایید صلاحیت شده بودند.
ایرج عرب مدیرعامل اسبق پرسپولیس و هاشم خزایی به صورت مکتوب خطاب به دبیر مجمع انصراف خود را اعلام کردند. عرب در مجمع حضور نداشت و غایب بود تا بدین ترتیب انتخابات با ۶ کاندیدای باقیمانده برگزار شود.
سیروس زارع، هادی سپهرزاد و محمدرضا کافی بعنوان نمایندگان هیاتهای استانی، کمیسیونها و باشگاهها با رای اعضای مجمع در جایگاه ناظرین روند برگزاری انتخابات نشستند.
در ادامه کاندیداها پشت تریبون قرار گرفته و صحبت کردند. مصطفی زرین افضل یکی دیگر از کاندیداها نیز به صورت مکتوب خطاب به دبیر مجمع انصراف خود را از ادامه روند رقابت جهت تصدی پست ریاست فدراسیون دوومیدانی اعلام نمود.هاشم صیامی رییس سابق فدراسیون سومین کاندیدایی بود که پشت تریبون قرار گرفت و پس از صحبت، انصراف خود را اعلام نمود.
در نهایت بعد از رای گیری احسان حدادی با کسب ۴۰رای از ۶۰رای ماخوذه برای مدت چهار سال به عنوان رییس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد.
انتهای پیام/